U bevindt zich hier:

Workshop Big Data Innovation Procurement

Donderdag 21 februari 2019  -  Maastricht 

Op donderdag 21 februari 2019 organiseert Maastricht School of Management (MSM) vanuit de Corvers leerstoel voor Innovation Procurement de workshop ‘Big Data Innovation Procurement – how to capitalize on shared opportunities for public and private benefits’.

Big data is een van de buzz-woorden van tegenwoordig. Data wordt beschouwd als de belangrijkste grondstof van de 21e eeuw, een essentiële hulpbron voor het realiseren van economische groei, het creëren van banen en andere maatschappelijke voordelen. Overheidsinstanties in heel Europa onderzoeken de mogelijkheden om openbare diensten en besluitvorming te verbeteren (bijvoorbeeld in verband met stadsplanning, verkeersveiligheid, milieubescherming enz.) door big data die voor hen beschikbaar is te analyseren en ervan te leren. Voordat overheidsinstanties een big data-innovatie aanbesteden, staan zij voor de uitdaging om hun behoeften, de beschikbaarheid en relevantie van gegevens, de capaciteiten van marktpartijen en de grenzen van het beleids- en juridische kader duidelijk te begrijpen. Voor leveranciers is het de uitdaging de beleidsdoelen en de reële behoeften van overheden te begrijpen zodat ze in staat zijn de meest passende big data-oplossingen aan te bieden. Tijdens deze workshop krijgen de deelnemers uit zowel de publieke als private sector een duidelijk beeld van de sociale en economische waarde van big data vanuit elkaars perspectieven en wordt er kennis, mythologieën en best practices aangereikt om het aanbesteden van big data innovatie succesvol te laten verlopen.

Doelgroep
De workshop is bedoeld voor zowel overheidsinstanties als voor marktpartijen die innovatieve oplossingen op het gebied van big data aanbieden. Deelnemers aan de workshop krijgen zowel een duidelijker beeld van de behoeften en uitdagingen die er bij overheidsinstanties zijn alsook van de mogelijkheden die marktpartijen bieden. Daarnaast geeft de workshop vooral inzicht in beleids- en wettelijke kaders en biedt het aan de hand van een uitgewerkte methodologie en best practices praktische handvatten voor het aanbesteden van innovatie.

Deelnemers uit de particuliere sector krijgen via de workshop een beter beeld en begrip van de behoeften van hun (potentiele) klanten uit de publieke sector, waardoor zij de waarde van hun oplossingen in de toekomst duidelijker kunnen overbrengen en hun oplossingen beter kunnen afstemmen op deze behoeften.

Deelnemers uit de publieke sector leren via de workshop hoe het beleids- en wettelijke kader moet worden gevolgd en hoe de methodologie voor de inkoop van big data-innovatie kan worden toegepast.

Voertaal van de workshop is Engels.

Date: donderdag 21 februari 2019
Tijd: 16:00 - 21.30 uur (inclusief netwerk diner)
Locatie: Functional Hall, Maastricht School of Management, Endepolsdomein 150, Maastricht (NL)

Meer informatie en aanmelding:

https://www.msm.nl/news-events-and-publications/events/workshop-big-data-innovation-procurement